Wednesday 11 January 2012

    Sahabat yang baik adalah sahabat yang berani membetulkan kita ketika kita berbuat kesalahan sehingga kita tidak hanyut di dalam kesalahan dan dosa.
Sahabat sejati akan meluruskan jalan ketika kita kehilangan arah dan tidak akan meninggalkan kita dalam suka, apalagi dalam duka.
Bersahabat dengan seorang yang jujur akan membuat seseorang itu senantiasa terpelihara kejujurannya.
======
Terima kasih buat sahabat-sahabatku yang berakhlak mulia dan telah menepati kata-kata itu.


 SEBAGAI  seorng kawan , aku rase aku perlu nshtkn kau jugak . terserah untuk korg nk terima atau tak .aku tulis sbb bg aku aku prnh keseorgn tanpa seorg kawan untuk  mluahkn rasa , aku cuba phm kowg tapi agak susah sbb life kita ta same . aku tulis nie pun untuk kowg , sbb aku tahu kowg perlukn kawan untuk diluah rase dan diberi nashat . walupun aku knl kau ta lme mne pun tapi kau tetap kawan di hati aku .aku rase ta perlu kita simpan pape rahsia untuk kesenangan orang lain , if kau kawan , knpe tak kowg nsht dye , jgn takot , ade yg akn mnlong kita if kita tahu niat kita untuk kebaikan . aku tahu sbb ape kowg jadi cm nie , tapi tapelaa , trljak prhu boleh undur , tlnjr kate mcm nie laa jdinye . kowg , msh ramai lagi kawan yg perlukan kowg kt luar sane kan ? so , pilihlah yg terbaik .aku ta suka brkwn sbb nie laa , ta kn ade yg tlong tme kte susah .bg aku lbh senang memaafkan seorng musuh dari seorang kawan , nak tahu knpe . bg aku , if kawan kowg yg buat salah kowg msty akn trsa dgn dye sbb kowg da rapat , knl erti budi , ksh sayang , if dyuwg yg mlkukan kslhn msty kowg akn terasa , musuh bg aku ta susah , kita ta knl dyuwg m ta tahu hati budi dyuwg , so lgy snng untuk maafkn dyuwg .kbnykkn kawan skrg hnya gunakn kita untuk kpntgan , brdsarkn ape yg kita tahu dan kita rse tntg dye m sty kowg leh phm kan , fk sjnak dan renungkan jelaa sama ade aku ckp btol or salah .hidup nie adalh gbungan dari dua , satunye bhgia dan satu lagi derita , kita takn happy jea spnjg mase oke . so , tlonglaa phm , tlonglaa sdr , mane baik mane buruk . kowg dah smpai tahap mtang kowg , dan kowg boleh berfikr dah dgn btolnye .  ta bnyk mse nk tuling , sbb aku tade feel skrg .aku tagh sakit hati jugak , tape kowg , if ade pape dtglaa btnye oke .  bubye , gnyte .

No comments:

Post a Comment