Wednesday 19 October 2011

dimana erti sebuah pergobanan ???

apa erti pengorbanan??

sering membuatkan aku tertanya2? tercapaikah dan sedang laluikah aku?


fahamkah pengorbanan itu??

meniti denai2 kehidupan yang sememangnya penuh dengan pokok2 kecil yang berduri.. acapkali kaki ini terluka dengan hirisan duri2 halus yang tajam itu.. demi meneruskan sebuah perjuangan... kadang2 aku nekad...meneruskan...melangkah..melulu dan terburu2, kerna semangat yang berkobar2... namun, sedari ketika itu, aku tersasar dan sekadar marak yang tersisa.. jiwa ku mula kembali kebelakang..

benarkah aku sedang melalui satu fasa yang dinamakan pengorbanan??

apa itu?

natijah dari pengertian syahadah.. membuahkan pengorbanan.. melahirkan manusia2 luar biasa yang meletakkan hanya Allah dan Rasul segala2nya... tiada dua mahupun tiga...

benar kalimah dari NYA.. tidak Dia jadikan hati itu dalamnya dua rongga.. mana bisa..

manusia itu CEMBURU.. sedar atau tidak bahawa yang mencipta manusia itu MAHA CEMBURU.. tiada dua selepas AKU..

nah! manakah letaknya hasil sebuah percintaan dari lafaz syahadah mu itu..?
sejauh manakah pengorbanan buat membukti cintamu kepadaNYA...?

aduhai, betapa TIDAK SETIAnya aku sebagai yang mengaku kekasihMu, telah meletakkan dunia dan seisinya sebagai pesaing MU.. maafkan aku~

belum cukup pengorbanan duhai diri.. bagi membuktikan CINTA mu itu..

"ibu, ayah, suami, isteri, anak2, sahabat, karier, kereta dan semuanya, adalah kedua selepas DIA dan Rasulnya."

koreksi dan sedarilah diri..
kerna itu semakin hari semangat yang menyala itu mengheretmu kebelakang kembali..

ade sesuatu yang masih membebani langkah dan gerak dalam pejuangan ini.. lepaskanlah, kerna ruang itu hanya untuk
SATU.. hanya untuk DIA~ALLAHU AZIM











kadang jiwa meronta kesakitan , hati mula menangis . tubuh badan mula lemah ,apakh itu dinamakan pergorbanan atau hanya kesakitan di alam percintaan ,
jiwa .
saat aku mula terfikir untuk melupakan , untuk mencari jalan penyelesaaian knpa kau yg mula merosakkan jawapan itu .
hati .
knpa kau perlu merintih kesakitan disaat aku dah mula membenci dirinya .
marah .
knpe pula kau keluar apabila aku da mula untuk melupai dirinya .


kadang kala aku buta mana kaca mne permata .
aku seorang insan biase yg dijadikan tuhan untuk sembah kepadanya dan cinta itu wujud di dalam diri aku .

No comments:

Post a Comment